Thursday, February 2, 2012

Alangkah Indahnya Menjadi Jururawat...

            Alhamdulillah kita sudah berada ditahun baru. Tahun 2012. Tahun Hijrah 1433. Tahun Kalendar Cina Tahun Naga Air. Moga-moga kita sudah tanam azam baru untuk mencapai yang lebih dari tahun lepas. Maaf tak dapat nak mendisiplinkan diri untuk mengerapkan diri dalam bidang penulisan ni. Saya tertarik melihat satu video di Youtube. Video ni video kanak-kanak di bawah produksi  طيور الجنة (tuyur Jannah) bermaksud burung-burung syurga. Video ni menarik hati saya tentang Indahnya kerja sebagai seorang jururawat. Ya satu tahu ada dalam kalangan jururawat yang bekerja sekarang berasa mengeluh, berat dan susah. Tapi Insya Allah, ANDA lah yang terbaik kerana berkhidmat dengan hati yang rela.



             Khas Buat Jururawat-jururawat semua. Anda adalah idola saya, membuatkan saya lebih bercita-cita untuk menjadi seorang jururawat walaupun saya sering dimomokkan dengan kesusahan menjadi seorang jururawat. Berkat hasil usaha kamu semua saya selamat dilahirkan ke dunia dan menjadi seorang pelajar. Berjuanglah dan terus memberi layanan yang terbaik walaupun pahit yang ditelan. Saya Tahu anda adalah yang terbaik. ~Berkhidmat dari Hati untuk pesakit kita~


Saya Sayang Semua Jururawat!!!

3 comments:

  1. Alhamdulillah.ada juga yg memenuhi fardu kifayah kat sini..sy rase bagosla adanya jururawat lelaki yg boleh menguruskan patient lelaki,patient lebih selesa.n jururawat lelaki lebih memahami bg mereka..Tahniah (",)good work

    ReplyDelete
  2. Hai, saya pun student male nurse dari KSKB Kuching. Sama2 lah kita mencapai kejayan. :)

    ReplyDelete
  3. Hello Blogger!
    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete